blub blub blub - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van teijeenbianka - WaarBenJij.nu blub blub blub - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van teijeenbianka - WaarBenJij.nu

blub blub blub

Door: Teije

19 December 2008 | Australië, Airlie Beach

We zijn niet verdronken en niet opgegeten en we hebben geen decompression sickness. We hebben wel een duikbrevet. Jippie!
3 dagen lang zijn we met een flinke boot naar een ponton vervoerd aan het 'knuckle reef' een rif dat hier 100 km uit de kust ligt. Daar hebben we onze duikcursus gedaan. Veel leuker natuurlijk dan in een zwembad. Gewoon tussen de vissen de oefeningen doen. We hebben heel veel visjes en koraal gezien. Helaas geen echt bijzondere vissen als manta's, haaien, of schildpadden. De duikcursus was op zich goed, alleen over de theorie waren we niet erg te spreken. Op een boot waarop nog ca. 200 andere snorkelaars en dagjesmensen zitten en er continu meldingen over de intercom komen kun je je niet echt concentreren. Nou ja, volgen het examen hebben we het gehaald, dus het zal wel goed zijn. Maar het was toch heel mooi daar beneden. Het meest bijzondere natuurmoment was niet tijdens het duiken, maar gewoon onderweg naar de tent na een hapje eten. Een python had zojuist een fruitbat gevangen. (En die zijn niet klein, ongeveer zo groot als een kraai) en we hebben staan kijken hoe eerst het beest gewurgd werd en vervolgens 'kop eerst' naar binnen gewerkt werd. Ongelofelijk hoever zo'n slang zijn mond open kan doen. Morgen vertrekken we weer uit Airlie Beach. Vandaag hebben we even een rustdagje ingebouwd. Wat we gaan doen weten we nog niet zeker, waarschijnlijk rustig weer zuidwaarts zodat we met kerst weer bij Wiebe zijn.

Groeten,
Teije en Bianka

• 19 December 2008 - 02:23

Haha, wir sind nicht ertrunken und auch nicht aufgefressen und haben keine decompression sickness (Dekompressionskrankheit??--das, was Taucher kriegen, wenn sie zu schnell auftauchen). Aber wir haben schon unseren Tauchschein. Jippieh! Tage lang sind wir jeden Tag mit nem frei grossen Boot zu einer Plattform gefahren, die ca.100km vom Festland im Ozean liegt. Dort ist das sog. Knuckle Reef angesiedelt, wo wir unseren Tauchkurs hatten. Das war echt viel besser als den ersten Tag im Schwimmbad zu verbringen und da alles zu ueben. Einfach zwischen all den Fischen die Uebungen machen in 12m Tiefe. Daher haben wir echt viele bunte Fische und Korallen gesehen, aber leider nichts 'besonderes' wie Rochen, Haie oder Schildkroeten. Der Tauchkurs war an sich auch gut, nur wir waren uns alle einig, dass die Theorie echt nichts war..auf nem Boot mit ca. 200 anderen Menschen, die Schnorkeln gehen wollten oder irgendetwas anderes auf der Plattform machen, und staendigen Ansagen und Werbungen fuer ihre Aktivitaeten, die die Crew anbietet, konnte man sich nicht echt konzentrieren. Und wenn wir dann auf offenem Wasser waren, war Lesen in ner grossen Kabine auch nichts mehr wert. Aber ja, wir haben gestern ne kleine Pruefung gehabt und alle bestanden, dus, das war wohl dann auch ok. Aber da unten war es echt wunderschoen. Aber das schoenste Naturmoment war nicht waehrend des Tauchens..wir waren in ner BAr essen und unsere Hausaufgaben machen :-) und ich (Bianka) hab gehoert, dass irgendein Vogel oder so es nicht sio gut hat momentan. Es klang wie ein Streit oder Kampf, ziemlich klaeglich nach Hilfe schreiend. Als wir dann zum Zelt sind, haben uns Leute angesprochen auf dem Zeltplatz, ob wir ne Schlange sehen wollen. Das war dann die Aufloesung. Eine Python hat ein Fruitbat (sieht aus wie ne grosse Fledermaus und ist Fruechte) gefangen und lag am Boden und hat das Beesy noch gewuergt. Irgendwann liess sie locker und fing an das Vieh zurecht zu legen, dass sie den Kopf erst verschlingen kann. Das tat sie dann auch...Mal weit auf, Kiefer ausklappen und rein damit. War echt interessant zu sehen und echt unglaublich, wie weit die das Maul aufbekommen.

Morgen fahren wir wieder weg von Airlie Beach...Richtung Sueden, damit wir Weihnachten wieder bei Wiebe sind. Plan ist Fraser Island, falls wir das noch schaffen, weil man da ca.2-3Tage palnen sollte. Heute haben wir wieder einen 'Ruhetag' eingebaut um uns vom "Stress" des Tauchkurses zu erholen (pottverdikkie jeden Morgen um 7:30Uhr am Boot sein und abends auch noch Hausaufgaben :-P)

viele liebe Gruesse,

Bianka und Teije

• 19 December 2008 - 06:47

Hylke:

Een schildpad is helemaal geen vissensoort! ;)

Mooi hoor, die Python! Heel gaaf!

• 19 December 2008 - 07:05

Maarten:

Ja Ja al die leuke aanbiedingen aan boord, dat kennen we. Fijn dat je samen lol heb. Geniet maar weer verder. Die Phyton heeft weer voor een maand of zo te eten.

• 19 December 2008 - 10:05

Miriam:

Haha bah lekkere foto zo op de vroege ochtend ;)

Het klinkt wel weer allemaal heel gaaf hoor, een duikbrevet halen :)

Alvast fijne Kerstdagen!

Groetjes

• 21 December 2008 - 18:35

Babs:

Na dann herzlichen Glückwunsch zum bestandenen Tauch-Examen!
    Ich hab jetzt zwei Wochen Urlaub und genieße schon den ganzen Tag auf dem Sofa. Dann wünsch ich euch ganz tolle Weihnachten. Und wir haben übrigens auch keinen Schnee mehr hier, es soll nächste Woche wohl regnen. Also hab ihr's echt super erwischt!
    Ganz liebe Grüße!!

• 22 December 2008 - 18:53

Inge:

Gefeliciteerd!!

Foto ziet er echt heel gaaf uit :D

• 24 December 2008 - 09:04

Ute & Klaus:

Euch ein wunderschönes Weihnachtsfest und viele liebe Grüße an alle!

vrolijk kerstfeest!

• 24 December 2008 - 16:14

Jeroen:

Whalesharks? Staat je gemiddelde nog steeds op 33%?

Veel plezier met kerst! Wanneer zijn jullie weer in NL? Of weet je dat niet meer?

Groet,
    Jeroen

• 24 December 2008 - 17:29

Peter Brouwer:

Hallo Teije en Bianca.

En morgen is het dan Kerst. Althans hier, want gegeven het tijdverschil, zal het daar inmiddels al wel 25/12 zijn. De komende dagen ga ik me vergapen aan jullie avontuur, maar niet voordat ik jullie mijn beste Kerstwensen heb toebedeeld; Merry Christmas, enjoy it.