Koud hier zeg! - Reisverslag uit Gotha, Duitsland van teijeenbianka - WaarBenJij.nu Koud hier zeg! - Reisverslag uit Gotha, Duitsland van teijeenbianka - WaarBenJij.nu

Koud hier zeg!

Door: Teije

30 Januari 2009 | Duitsland, Gotha

Hallo allemaal!

Vanmorgen vroeg zijn we weer geland in Frankfurt na een reis van ca. 30 uur vanaf Bangkok. Tis koud hier! De tropen waren toch aangenamer! Anyway, de laatste 2 dagen op Koh Tao hebben we dus nog 3 duiken gedaan. 2 overdag en 1 ´s avonds. We hebben nog flink onderwater foto´s gemaakt en toch nog weer een aantal nieuwe vissen gezien die we nog niet eerder gezien hadden. Hoewel de meesten al wat bekender zijn, maar ook dat is wel leuk, omdat je vissoorten begint te herkennen en ook de manier van gedragen van de vissen iets bekender overkomt waardoor je op een andere manier van de onderwaterwereld kan genieten. Op 26-1 zijn we per boot en bus richting Bangkok gegaan. Daar zijn we ´s morgens om 4 uur ongeveer aangekomen en op zoek gegaan naar een kamer. Dat viel niet echt mee, alles was redelijk vol, maar uiteindelijk toch gelukt. De laatste 2 dagen hebben we nog souvenirs geshopt op Khao San road en ons als echte backpackers gedragen. Pad Thai, banana pancakes, fruitshakes, cocktails, beer-chang, de hele bliksemse bende.

Op de 29e ging dan onze vlucht met Gulf Air over Bahrain naar Frankfurt. Een klote verbinding met 12 uur wachten in Bahrain. Om deze 12 uur door te komen hadden we bedacht dat we zouden gaan proberen in de stad te komen. Op internet hadden we weten uit te vinden dat je voor ongeveer 10 euro een toeristen visum kan krijgen en voor ongeveer 5 euro een taxi naar de stad. Maar we waren niet zeker hoe ´vrij´ bahrein is, dus we wilden toch nog even bij de toeristeninfo informeren hoe en wat. De toeristeninfo was dicht helaas, dus dachten we dat we dan maar even bij een Gulf Air balie wat vragen gingen stellen. Dat bleek een goede zet. De vriendelijke meneer kon ons vertellen dat we, omdat we zo lang moesten wachten, recht hadden op: hotel accomodatie, transfer van en naar het hotel, diner in het hotel, en een gratis toeristenvisum voor 24 uur. Och, as´t gratis is.... Wij klagen niet. ;-) Dus luxe naar de stad vervoerd, heerlijk gegeten en geslapen in een uitstekend hotel, en ook nog de tijd gehad om een rondje Bahrain te doen. Om ca. 11 uur ´s avonds zijn we weer naar de luchthaven gebracht, en daar om 2 uur ´s morgens weer weggevlogen naar het koude Duitsland. ;-(

Het zit erop. 3 maanden lijken heel lang als ze nog moeten beginnen, maar ze waren wel snel voorbij. Het gewone leven begint weer even, maar dit was zeker niet de laatste keer dat we een flinke reis gemaakt hebben. Iedereen die dit blog trouw (of minder trouw) gelezen heeft: hopelijk waren het leuke verhalen. Mocht je nog twijfelen of je ooit een flinke reis wilt gaan maken, twijfel niet, ga gewoon! Hou er alleen wel rekening mee dat hoe langer je reist, hoe verslavender het wordt. ;-)

Liefs,
Teije en Bianka

• 30 Januari 2009 - 14:15

Lida:

Over dat verslavend, daar weet ik wel wat van ja, of je nu kleinkinderen wilt bezoeken of niet. Fijn dat jullie het zo heerlijk hebben gehad, we verheugen ons erop jullie te zien en verhalen en foto;s te horen en te zien.
    tot heel gauw, maandag dus voor Teije, groet Klaus en Ute en geniet van het weer thuis zijn (there's no place like home) en de winter, die toch ook heel mooi is....

• 30 Januari 2009 - 16:03

Nathalie:

jeeeeee, bijna thuis... Welkom! Wat een avontuur he?

• 20 November 2009 - 22:14

Ute & Klaus:

viel Spaß bei Eurer nächsten Reise!!!!!!!!!!!!!