grosse Unterwasserwelt - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van teijeenbianka - WaarBenJij.nu grosse Unterwasserwelt - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van teijeenbianka - WaarBenJij.nu

grosse Unterwasserwelt

Door: Bianka

13 Januari 2009 | Australië, Byron Bay

HalliHallo,

nachdem wir vorgestern zwei TAuchgaenge gemacht haben und uns dieses Tauchgebiet hier so gut gefallen hat (und andere aus unserem Boot Turtles und Leopardsharks gesehen haben und wir nicht), haben wir gestern beschlossen noch einmal tauchen zu gehen. Das haben wir dann heute gemacht und hatten a) bessere Sicht im Wasser, b) laengere Tauchgaenge, da wir nicht mehr so schnell die Luft verbrauchen, c) mehr mehr mehr Marine Life: wir haben Schildkroeten gesehen (schwimmend, essend, schlafend), wir haben insges. ca. 10 Leopardsharks gesehen (dt. wahrscheinlich Leopraden HAie oder so), Rochen die sich im Sand vergraben haben oder auch noch nicht, ganz ganz viele bunte Fische, die zumindest mir bunter erschienen als die Tauchgaenge vorher und vom Boot aus haben wir einen grossen weissen Hai gesehen (ok, war ein Teenie mir ca. 2m Laenge). Auf jeden FAll haben wir die Tauchgaenge wirklich genossen und finden beide wirklich Spass an diesem Sport! Gestern haben wir uns dann den TAg mit Sea-KAjak vertrieben..das heisst, man steigt in ein KAjak, versucht gegen die Wellen, die hier echt echt echt schoen kraeftig und hoch sein koennen, anzupaddeln und auf das MEer zu kommen. Waehrend dieser Tour haben wir auch einige Schildkroeten gesehen und auch Delfine! Bei dieser Tour war auch ein kleiner Schnorkeltrip eingebaut, aber keiner von uns hat wirkich was tolles gesehen (obwohl wohl ein Rochen da war). Zurueck am Strand waren wir noch ein wenig dippen im Ozean und von den Wellen geniessen (daher, versuchen, eine zu schnappen und sich mittragen zu lassen)..aber die waren teilweise so stark, dass sie nach dem Umschlagen alles mit uns machten ;-). Morgen fahren wir dann weiter nach Whian Whian Conservation PArk (oder so), also wieder ein NAtionalparkcamping, wo auch unsere NAchtwanderung mit NAchtsichtgeraeten war (da haben wir leider kaum etwas gesehen, was durch den Vollmond verursacht war, aber doch ne coole Erfahrung).
Ok, das wars erstmal wieder von mir!
Liebe Gruesse an Alle!!!

Bianka+Teije

• 13 Januari 2009 - 05:34

Grote onderwaterwereld.

Hallo allemaal!

Nadat we eergisteren 2 duiken gedaan hebben en het duikgebied hier ons erg goed bevallen is (en anderen in onze boot Turtles en Leopardsharks gezien hebben maar wij niet) hebben we gisteren besloten nog maar een keertje te gaan duiken. Dat hebben we vandaag gedaan en we hadden a) beter zicht in het water en b) langere duiken omdat we inmiddels niet meer zo veel lucht gebruiken en c) heel veel meer marine life. We hebben schildpadden gezien (zwemmend, etend, slapend) we hebben in totaal ca. 10 Leopardsharks gezien (NL: Luipaardhaai waarschijnlijk) roggen die zich half in het zand begraven hadden of soms ook niet, heel veel fel gekleurde vissen die iig Bianka veel gekleurder schenen dan bij vorige duiken. En, uit de boot hebben we ook nog een grote witte haai gezien (ok, het was een 'tiener' van ca 2 m) In elk geval hebben we beide duiken ontzettend genoten en we vinden dit allebei heel leuk om te doen! Gisteren hebben we een Sea-kayak tour gedaan. Dwz: men stapt in een kayak, probeert tegen de golven (die hier echt groot en sterk zijn kunnen) in te peddelen en in zee te komen. Tijdens deze toer hebben we ook schildpadden gezien en ook dolfijnen! Tijdens dit toertje was ook een korte snorkelstop ingelast, maar daar hebben we eigenlijk geen van beiden iets spectaculairs gezien (hoewel er een rog schijnt te zijn geweest) Terug aan het strand hebben we een dip genomen in de Oceaan om van de golven te genieten. (Dwz, proberen je door een golf te laten grijpen en je mee te laten voeren naar het strand. Surfen, maar dan zonder board zeg maar.) Maar de golven waren af en toe zo sterk dat ze na het omslaan vrij spel met ons hadden. ;-) Morgen rijden we naar Whian Whian Conservation park (ofzo) dus weer op een Nationaal park camping. Daar was ook onze nachtwandeling met nachtkijkers. Op die wandeling hebben we helaas bijna niets gezien, dat kwam omdat het volle maan was en de dieren zich schuil hielden. Maar het was toch een leuke wandeling.
    Ok, dat was het weer even van ons!

Groeten aan allen!
    Bianka en Teije

• 13 Januari 2009 - 09:08

Lida:

Het ijs is weg, de sneeuw is weg, en nu is het weer een "echte" Hollandse grauwe winter. Maar mooi was het!!
    Jullie verhalen geven ons heimwee naar Down Under maar onze beurt komt binnenkort
    Liefs en dikke zoen
    Lida

• 18 Januari 2009 - 16:15

Ute&Klaus:

Ihr habt Eure schöne Zeit gut genutzt und viel erlebt.- nun guten Weiterflug und noch ein paar schöne Tage! gggvlg