Going North - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van teijeenbianka - WaarBenJij.nu Going North - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van teijeenbianka - WaarBenJij.nu

Going North

Door: Teije

14 December 2008 | Australië, Airlie Beach

Hallo allemaal,

inmiddels zijn we lekker door OZ aan het toeren. We hebben een autootje gehuurd voah weinag, we hebben de tent van W&J achterin gegooid, en we zijn richting noord gereden. Vandaag zijn we in Airlie Beach aangekomen waar we het plan hebben een duikcursus te gaan doen. Overnachtingen hier vallen nog wel mee wat prijs betreft, tenminste als je kampeert. Hostels zijn wat duurder. Bier is ook niet goedkoop eerlijk gezegd. Gerwin! Leg dat nog eens uit met de 5$ voor een avond zuipen?
Het weer is ook klote op het moment. Overdag hou je het niet uit van de hitte, en zodra de zon ondergaat barst de hemel open en regent het dat het giet. Gisterennacht gepaard met heftig onweer. Ach, dat hebben we ook overleefd. ;)

Binnenkort zullen we updaten over onze avonturen onder water!

Liefs,
Teije en Bianka

• 14 December 2008 - 07:44

Bianka:

Hallo zusammen,

mittlerweile sind wir lecker durch Australien am touren. Wir haben ein Auto geliehen fuer wenig, haben ein Zelt von Wiebe und Jacinta hintenrein geschmissen und sind Richtung Norden gefahren. Heute sind wir in Airlie Beach angekommen, wo wir einen Tauchkurs machen wollen. Uebernachtungskosten sind noch zu bezahlen hier, zumindest, wenn man zeltet, Hostels sind etwas teurer (ein Zeltplatz=fuer uns beide kostet so viel wie eine Uebernachtung im Dorm, aber es ist noch billiger als die Hostels in London und Paris hoor!). Bier ist hier auch nicht billig, ehrlich gesagt (aber es gibt Oettinger und auch hier ist es miot das Billigste, was es gibt ;-)). Gerwin ist ein Fechter, der uns erzaehlt hat, dass man hier fuer 5Dollar gut saufen kann. Er muss uns das nochmal erzaehlen ;-). Momentan ist das Wetter auch echt beschissen. Tagsueber haelt man es nicht aus in der Hitze (oh, dank Aircondi im Auto doch) und sobald die Sonne untergeht reisst der Himmel auf und es pisst wie aus Eimern. Gestern Nacht gepaart mit heftigen Gewittern (ja, und wir haben gezeltet...lecker!!). Aber ja, wir haben auch das ueberlebt.

Wir werden Euch auf dem LAufenden halten mit den Erlebnissen unter Wasser (hoffentlich nicht verursacht durch Regen) :-)

Viele liebe Gruesse,

Teije en Bianka

• 14 December 2008 - 08:39

Maarten:

Heerlijk toch die Aussie zomers aan de noord kust. Geniet van het kamperen, zorg dat je niet verbrand maar wel lekker klets met iedereen die je tegenkomt.
    Voor zichtig met al die visjes op het great barrier reef.
    Gaan julllie ook White sunday Island op of blijven jullie aan de kust?

• 14 December 2008 - 15:27

Hylke:

Met zulke buien heb je wel een duikcursus nodig ja...

• 14 December 2008 - 20:06

Ute & Klaus: