Annapurna here we come! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van teijeenbianka - WaarBenJij.nu Annapurna here we come! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van teijeenbianka - WaarBenJij.nu

Annapurna here we come!

Door: Teije

06 November 2008 | Nepal, Kathmandu

Eerst het belangrijke nieuws. We zijn veilig in Kathmandu aangekomen en we hebben vanmorgen onze trek om de Annapurna geboekt. Toch maar via een trekking company inclusief gids. Is iets duurder, maar het bespaart een hoop moeite, en hopelijk brengt een gids nog wel een stukje extra ervaring mee.

Gisteren ochtend zijn we uit BKK vertrokken met Nepalese airlines. Totaal prima maatschappij. Niks mis mee. Behalve dat ze maar 2 vliegtuigen schijnen te hebben en bijna altijd vertraging of uitval hebben.;-) Maar dat ging gisteren prima. Het was een erg mooie vlucht. Ongeveer een uur voor de landing verschijnen aan de rechterkant van het vliegtuig de Himalaya. Wat een bergen! Zelfs in een vliegtuig op een hoogte van 10 km heb je het gevoel dat je niet hoger bent dan de bergen. Ok, ben je natuurlijk wel ietsjes, maar niet veel!
De aanvliegroute naar Kathmandu is ook prachtig. Kleine huisjes, rijstveldjes, groene heuvels, het land ziet er prachtig uit vanuit de lucht.
Op de luchthaven duurt het eeuwig voor we een visum krijgen, maar uiteindelijk mogen we het land binnen. We nemen een taxi naar de binnenstad en worden 'uiteraard' gevraagd of we niet liever naar dat ene specifieke hotel willen. Ach, het hotel dat ze ons willen aansmeren ziet er niet heel slecht uit, en Kathmandu is donker en chaotisch, dus het is wel prima zo.

Als je een maal gewend bent aan bijna dood ervaringen elke keer dat je oversteekt, en aan 24 uur per dag getoeter, dan kun je hier best relaxed vertoeven. Eten is prima, bedden ook. Morgenochtend vroeg op pad voor 17 dagen wandelen. We're good to go!
Oh ja, en ideen over Bianka's look..schrijf maar op ons Blog..wie het meest op lijkt, krijgt een mooi cadeautje ;-)
Oh, een Rablabbers: kunnen jullie misschien deze keer voor Emma vertaalen ivm met geen tijd vandaag omdat we toch nog een paar dingen moeten regelen?????? Dank jullie wel!!!

Zuerst die wichtigen NAchrichten. Wir sind sicher in Kathmandu angekommen en haben heute morgen unseren Treck um den Anapurna gebucht: Ellis aufatmen, ja, wir haben nen Fuehrer ;-). Das war ueber eine Trecking Gesellschaft inclusive Fuehrer..kommt vielleicht ein bisschen teurer, aber es erspart viel Muehe mit organisieren von Erlaubnissen, Paessen, Bussen und Schlafplaetzen. Und wir hoffen auch, dass uns der Fuehrer auch ein bissl mehr Einsichten in die Kultur und Lebensweise der Menschen im Himalaya naeher bringen kann.

Gestern frueh sind wir aus Bangkok mit Nepalese airlines gestartet. Eine echt klasse Fluggesellschaft. Nichts falsch damit. Sie scheinen zwar nur 2 Flugzeuge zu haben, die beinah immer Verspaetung oder Ausfaelle haben ;-), aber davon haben wir nichts gemerkt. Puenktlich, guter Service an Board, die Kabine mit Bergen angemalt..ja, die kleinen Dinge machens. Auch die Stewardessen waren noch in superhuebscher traditioneller Kleidung. Auch so war es ein total toller Flug. Ungefaehr eine Stunde vor der LAndung haben erschienen auf der rechten Seite die Berge. Wow..eben Luftanhalten..staunen..nochmal schauen..es sind wirklich die Gipfel des Himalaya. Gewaltig!! So imposant, nicht zu beschreiben. Selbst im Flugzeug auf einer Hoehe von 10km haben wir das Gefuehl, dass wir nicht viel hoeher sind als die Berge. Sind wir natuerlich, ein klein Wenig ;-).
Die Anflugroute auf Kathmandu ist so wunderschoen. Kleine Haeuser, Reisfelder, gruene Huegel, das Land sieht total praechtig aus aus der Luft.
Auf dem Flughafen selbst dauert es echt Ewigkeiten, bis wir ins Land duerfen, da wir nicht die Einzigen sind und Computer in den Aemtern auch noch keinen Einzug erhalten haben. Das Gepaeck ist auch da..na, super..ging doch prima ;-). Wir nehmen ein Taxi in die Stadt und uns wird gleich ein Hotel angeboten..naja, es sieht nicht schlecht aus und es ist schon dunkel. Wir nehmen ein Zimmer und sin damit zufrieden. Ueber das Taxi fahren kann man in beiden Laendern nur sagen, schlaf besser..Du stirbst sonst an nem Herzinfarkt, so chaotisch fahren sie. Aber, alles Teil des Spasses.
Wir gehen noch ein bisschen in die Stadt. Ok, eine fast tot Erfahrung ist es, die Strasse zu ueberqueren. Aber, das ging schon ein paar mal gut, daher sind wir guter Hoffnung ;-). Hier in der Stadt ist es Gang und Gaebe, dass die Leute hupen und moepen, was das Zeug haelt, daher: an eine LAutstaerke gewoehnen, die Dir nachts den Schalf rauben kann. Aber ja, einmal die Angst ein wenig abgelegt von Mopedfahrern, Taxis, Autos, FAhrraedern...man knn es hier doch relaxed verbringen. Auch das Essen ist prima bis jetzt. Ich hab seit unserer Ankunft nur Nepalesich gegessen..naja, die lebenden Wuermer sind ein bisschen komsich beim ersten Mal, aber auch da gewoehnt man sich dran. Witz..natuerlich ess ich sowas nicht und das haben sie auch nicht hier. Morgen frueh gehen wir dann auf Trek..17Tage wandern. Herrlich!!! So, erwartet in der Zeit keine Berichte von uns..und Handy sollte auch nicht gehen, denn wir haben nicht mal Netz in KAthmandu ;-)
Fotos koennen wir hier leider nicht hochladen, sorry!!!
Lasst es Euch gut gehen..und Vorschlaege ueber mein Aussehen sind gern gesehen..der, der am Naechsten dran ist, bekommt ein schoenes Souvenier ;-)

Liebe Gruesse!!
Bianka en Teije

• 06 November 2008 - 10:25

Lida:

als jullie dit noglezen:nogmaals heel veel plezier, en verstandig dat jullie met een gids gaan, dat levert waarschijnlijk, als het goed is, ook wat informatie op over bevolking en omgeving. En het is een geruststellende gedachte voor achterblijvende ouders.........

• 06 November 2008 - 13:18

Nathalie:

Kort haar en donkerder! Coole zonnebril en een licht gebruinde huis. Naturel lipgloss of misschien gewoon labello. Zo'n broek met van die zakken aan de zijkant, en een stoer windondoorlaatbaar jack, zwart met rood en grijs. Bruiine berg/wandelschoenen.

• 06 November 2008 - 13:19

Nathalie:

de duitse tekst heeft meer winks!!!! misschien straks ook nog lezen :p

• 06 November 2008 - 16:37

Gerwin:

Zelfs zonder woordenboek kom ik erachter dat de Duitse tekst meer details geeft ;-) Dus ga zo door met duo teksten, goed voor mijn Duits.
    Hier is alles prima en nu ik dit lees wil ik nog meer op vakantie :-) Hopelijk hebben jullie een goede wandeling gehad (en geen zere knieën...).

Goed de looks van Bianca: Een Bandana, een zonnebril, grijze broek (met idd heel veel zakken), bruine bergschoenen (bergschoenen zijn altijd bruin), rode huid (dichter bij de zon :-p), en een mega toeristisch t shirt. En natuurlijk een lokaal geweven trui.

• 06 November 2008 - 20:14

Ellis:

viel Spaß bei der Trekkingtour!!! Bibs, hast Du jetzt kurze rote Haare oder Rasterzöpfe??? gglg

• 07 November 2008 - 10:15

Maarten:

Als ik dit schrijf is de radiostilte waarschijnlijk al ingevallen, maar toch een goede trek gewenst. Mamma en ook Opa en Oma zijn heel blij dat jullie met gids (groep) gaan. T.a.v. Bianka uiterlijk "eine Glatze?"

• 10 November 2008 - 10:54

Marco:

Ik gok dat ik te laat ben, maar toch heel veel plezier gewenst ;-)

Voor de nieuwe look gok ik op blond met een permanentje en jij hebt een matje laten groeien? heb ik gewonnen? :D

• 11 November 2008 - 13:37

Lida:

de nieuwe look? Sherpa stijl natuurlijk, sjaal om voorhoofd en zonodig haren, lekker ruig kapsel, dikke vette zonnebril, liefst op het voorhoofd, maar indien noodzakelijk ook wel voor de ogen. Bij echte kou een lekkere muts; Nepalees jak, wijde broek, bergbeklimmers blik in de ogen, voor niets en niemand bang........ klaar voor de wijde wereld.

• 16 November 2008 - 13:49

Marcel Volle:

Hoi Teije, blij dat het allemaal jofel loopt. Hou je blaren in de gaten. Dan neem ik nog een biertje

• 05 December 2008 - 09:58

AhA!!!
    Het zijn mini neger vlechtjes!!!